Biomedica prague

2015-12-18

Jak nemít bolest zad

Jak nemít bolest zad

Věděli jste, že podle odborníků má opravdu zdravou páteř pouze jeden člověk ze sta? Nebo že bolesti zad jsou pouze ve čtvrtině případů způsobeny skutečným onemocněním páteře, zbytek je však důsledkem špatných návyků a nedostatku pohybu? Vzhledem k tomu by nás bolesti zad neměly zaskočit – jsou totiž mnohem běžnější, než se nám zdá, a většinou nejsou závažné. Je tak především nutné rozdělit bolesti zad na patologické (ty, které jsou způsobeny opravodovým onemocněním páteře) a prosté (ty, které jsou důsledkem špatných návyků). V případě prostých bolestí je možné zacházet preventivně, a to pomocí určitých režimových opatření.

857-bez-nazvu

Důležitou část správné funkce páteře tvoří svaly, a tak je svalový korzet, který podporuje pátře, třeba posilovat např. tréninkem v posilovně. Tím by se v podstatě zajistilo správné držení horní části těla. Pro správné držení těla je účinné posilovat i uložené svalové skupiny v tzv. jádru těla. V tomto směru mají zvláštní účinek speciální cvičení např. pilates. Spánek a poloha těla při spánku je obvzlášť důležitá – preventivně proti chronické bolesti zad brání vhodná, nejlépe zdravotní matrac odpovídající vaší homotnosti a výšce postavy. V případě, že pracujete v kanceláři na počítači, doporučujeme Vám, abyste výšky psacího stolu a monitoru PC správně nastavil/a, a při práci dělal/a pravidelné přestávky s protahováním se. K obecným opatřením proti bolestem zad patří opatrné zvedení břemena, a to nejlépe z kleku, a zhubnutí v případě nadváhy.

__main_normal

Comments

Be the first to comment.

Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Posted in: Zdraví
Tags: